MC2 is goed bereikbaar tijdens de openingstijden van ons secretariaat (van 08.30u-16:30u). Er is dan altijd iemand aanwezig die u te woord kan staan. Onverhoopt kan het zijn dat door drukte de telefoon niet opgenomen wordt, waarbij geadviseerd wordt in te spreken op het antwoordapparaat en te vragen om teruggebeld te worden. In geval van nood wordt direct overlegd en vaak wordt in dat geval de cliënt diezelfde dag nog gezien bij één van de therapeuten. In overleg wordt de huisarts geïnformeerd om de mogelijkheden tot passende hulp te bespreken, zoals het voorschrijven van medicatie of verwijzing naar crisisdienst GGZ.
MC2 is buiten kantoortijden bereikbaar via antwoordapparaat en/of mail. Graag horen wij wat er aan de hand is zodat wij zo spoedig dat we het bericht horen of zien, contact met je opnemen en met je kunnen overleggen. Omdat spoedvragen vaak niet kunnen wachten zal hulp uit een andere hoek moeten komen. Afgesproken wordt met cliënten dat zij zich wenden naar eigen huisarts of huisartsenpost (bijvoorbeeld in het weekend of in de avonduren) die veelal kunnen inspringen in noodlijdende situaties. Met de huisarts en/of huisartsenpost zou ook het crisisteam GGZ kunnen worden overlegd. Dit “spoed-protocol” wordt met cliënt als onderdeel van zijn behandelplan besproken en vastgelegd.
UNDER CONSTRUCTION
Reorganisatie / Herinrichting MC2
Vanwege een grootscheepse herinrichting van onze organisatie, zijn we -op de achtergrond- ook bezig met de vernieuwing van onze website. Omdat veel informatie nog bruikbaar is, houden we de “oude” website nog in de lucht en laten je weten wanneer we de nieuwe site lanceren!
Onze MDP’s
Zoals de organisatie, ondergaan onze MC2-MDP’s ook een verandering. Per 1 september gaat Marco, onze GZ-Psycholoog, naast zijn rol als regiebehandelaar ook te werk als procesmanager, waarbij hij samen met een team van externe professionals (zogenaamde satelliettherapeuten) de vloer opgaat, om samen met cliënten –nog meer op maat– hun hulpvragen aan te kunnen vliegen.