Cognitieve Gedragstherapie

Cognitieve gedragstherapie geeft handvaten om je manier van denken te veranderen

Wat is Cognitieve Gedragstherapie (CGT)?

Cognitieve Gedragstherapie (CGT) is een wetenschappelijk bewezen en effectieve vorm van psychotherapie die zich centreert rondom het kernidee dat je manier van denken bepaalt hoe je je voelt en hoe je handelt. Wanneer je iets overkomt, neem je net als veel andere mensen wellicht aan dat de gebeurtenis verantwoordelijk is voor hoe jij je op dat moment voelt. CGT laat je zien dat je gedachten en opvattingen tussen de gebeurtenis en je uiteindelijke gevoelens en handelingen liggen. Dat betekent dat het zinvol is om deze gedachten en overtuigingen onder de loep te nemen op het moment dat je emotionele problemen ervaart.

CTG

Samen met een psycholoog breng je in kaart wat er in jouw leven speelt en hoe je op die situaties reageert. CGT is een actieve therapie waarbij je de oefeningen in het dagelijks leven toe gaat passen. Cognitieve gedragstherapie speelt zich dus grotendeels af buiten de spreekkamer. Je gaat aan de gang met de nieuwe manieren van denken en doen die je besproken hebt met je therapeut. Hier heb je de rest van je leven profijt van!

Is CGT iets voor jou?

© copyright 2020 mctwee.nl - Alle rechten voorbehouden. | Cookies | Privacyverklaring